צחוק מלא שיניים

מאמר נוסף שכתבתי ל-TheMarker. הסבר במאמר הראשון.
כל המאמרים שנכתבו ל-TheMarker זמינים בקטגוריה משלהם.

.

צחוק מלא שיניים

(פורסם ב-25/2/2001. קישור לפרסום המקורי, שם יש גם תגובות)
.

אני מתנצל מראש כי מאמר זה עוסק (שוב) במיקרוסופט, אבל החברה הזאת…
ראשית, נתחיל בטפיחה (עצמית) על השכם ואחר כך נעבור לטפיחה על המצח.
.

בין מיקרוסופט לאפל יש קורל(ציה)

באחד ממאמריי הראשונים, "מיקרוסופט? מקרוסופט!", בדצמבר 2000, הזכרתי את ההשקעה של מיקרוסופט בקורל (באוקטובר 2000) ותמהתי "האם סיפור מלכודת הדבש לאפל עומד לחזור על עצמו?".

מסתבר שגם משרד המשפטים האמריקאי חשד, ועל כן הוא פתח בחקירת העסקה.

רשמית, מיקרוסופט השקיעה 135 מיליון דולר בקורל, בכדי לסייע לה בפיתוח יישומים לאסטרטגית ה-NET של מיקרוסופט.

השקעה זו הגיעה בדיוק בזמן שקורל התחילה בגלישה מדודה במדרון בעקבות כשלון עסקת מיזוג בינה לבין Inspire, לשעבר Borland (ככה זה, אפילו כאשר שתי מתחרות של מיקרוסופט מנסות להתאחד נגדה – הן נכשלות…).

לקורל יש נטייה חזקה לכיוון לינוקס, הן כמערכת הפעלה והן כחבילת יישומים משרדיים (בסגנון OFFICE).
משרד המשפטים האמריקאי חושש שמיקרוסופט מנסה להגיע לשליטה בקורל, תוך ניצול חולשתה, בכדי לדחוק אותה מלהגיע למסה קריטית בתחום הלינוקס, ולהעביר אליה לקוחות של מיקרוסופט.

בשל חקירה זו, מיקרוסופט הודיעה שייתכן והיא תיסוג מהשקעה זו.
ולי לא נותר אלא לומר – אמרתי לכם.
.

פרסומת אחת שווה אלף תביעות

אין הרבה פרסומות שניתן להגיד עליהן שהן חשובות, שהן מעידות על הרבה מעבר לפרסום עצמו. הפעם נתקלתי בכזו.

אני מנוי על המהדורה האמריקאית של PC Magazine. בעודי מעלעל בגליון של השישי בפברואר, פרצה לחיי פרסומת אשר רובה תפוסה על ידי צילום מסך של הודעת שגיאה נפוצה ב"חלונות 95‏" – מסך כחול המתריע על בעיה בזכרון מערכת ההפעלה (Fatal Exception).
הכיתוב מימין לצילום מציע לקורא לגזור את הצילום ולהדביק למסך המחשב במידה והוא מתגעגע לנפילות של 95.
דבר ראשון הייתי בטוח שיש כאן איזה פתרון ליציבות המפוקפקת של 95.
אך לא. מסתבר שמיקרוסופט מעודדת אותנו לעבור ל"חלונות 2000‏" כי היא יציבה בהרבה (מה שנכון).

אולי יהיו כאלו שיטענו כי בסך הכל יש למיקרוסופט הומור, ואפילו היא מוכנה לצחוק על עצמה.
ואני אומר: יש צחוק ויש צחוק. לפעמים, כאשר מישהו צוחק, הוא עושה זאת רק בכדי להראות לך את השיניים שלו.

נסו לדמיין פרסומת דומה של חברת מכוניות כלשהיא: צילום של אוטו בלוי ומתפרק, וכיתוב הממליץ לקורא להפוך את המכונית לעציץ בגינתו לשם הנוסטלגיה. כיתוב המשנה יזכיר לקורא כיצד היה הוא סבל כאשר הריפוד נקרע, הידיות נתלשו וההגה נשאר לו בידיים בירידה מהקסטל.
"זרוק אוטו!" הם יגידו, "יש לנו מודל חדש והרבה יותר טוב. בוא תשדרג!"

לא, לא תראו פרסומת כזו. הרי היא תהיה מעדן למתחרים שישמיצו את היצרן כרמאי אשר מודה כי נכשל בדגמים קודמים – אז באיזו חוצפה הוא מעז לבקש את אמון הלקוח, בטענה כי הוא למד והשתפר?

אז למה מיקרוסופט יכולה?
כי אין לה מתחרים, כי היא מונופול בתחום מערכות ההפעלה ברמת ה-Desktop, כי היא יודעת שכמעט ואין ללקוחות ברירה, כי היא יותר מדי בטוחה בעצמה, כי היא בלתי מנוצחת.

ולי לא נותר אלא לומר – Be afraid, very afraid!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *