Web Analytics Made Easy - Statcounter

תוכנות לטלפונים חכמים ניידים – לנסיעות לחוץ לארץ

עמוד זה נועד להפנות לתוכנות מומלצות לשימוש בחוץ לארץ, עבור מערכת ההפעלה לחומרה ניידת "אנדרואיד" (Android) של גוגל (Google), לרוב מתוך הנחה שיעשה בהן שימוש בטלפונים חכמים ניידים. אתן גם קישור לאותה אפליקציה ב-iOS של אפל במידה וקיים, אבל קשר מדובר בניסיון האישי שלי – מדובר רק בשימוש במסגרת "אנדרואיד".

הרשימה מבוססת על אפליקציות שנחשבות מובילות, לפי הציונים באתרי ההורדה שאקשר אליהם, לפי ביקורות ברשת וכאשר מדובר בניסיון אישי שלי – אני אציין זאת במפורש.

כמובן שאין לי כל אחריות על טיב התוכנות ושהן יתאימו לכם ושהן לא יעשו לכם ו/או למכשיר שלכם בעיות כלשהן – זה באחריות היצרן, אני רק רוצה לעזור לכם להעביר את השהיה בחו"ל באופן קל ונעים, על בסיס הניסיון והידע שלי. הניסיון והידע שלי הוא על בסיס שימוש במסגרת אנדרואיד בלבד.

בעקרון מרבית האפלקציות להלן הן בחינם, נכון למועד הרישום שלהן בעמוד זה, אלא אם נרשם אחרת, וכמובן, כאשר אתם קוראים עמוד זה – יכול להיות שבינתיים התוכנה הפכה להיות בתשלום.

מעבר לאפליקציות שלהלן – כיום כל נושא האפלקציות מאוד התרחב וכמעט לכל מכולת יש אפליקציה משלה, כך שלאחר שיש לכם מסלול ואתם יודעים באילו מקומות תשהו ובאילו שירותים תעזרו – כדאי שתבדקו אם לאותו מקום יש אפליקציה משלו, כגון חברת התעופה, המלון/רשת המלונות, חברת השכרת הרכב, חברת הסלולר, המוזיאון, פארק השעשועים וכן הלאה – ותתקינו ותתנסו באפליקציה הזו.

האפליקציות האלו הן לרוב ברמה פחות טובה מהאפליקציות הכלליות שלהלן, אבל היתרון שלהן אמור להיות בכך שהן מאוד ספציפיות למיקום/אתר הרלוונטי ובכך הן אמורות להיות יותר יעילות מאלו הכלליות לגבי מקומות אלו.

כללי

כאן מובאות תוכנות שיכולות להביא לכם תועלת באופן כללי, גם בלי קשר למסע לחוץ-לארץ, אבל בחו"ל, בגלל האופי השונה של המצב הזה – יש להן חשיבות מוגברת.

Dropbox (אנדרואיד, iOS) – תוכנת ענן שמאפשרת לכם לסנכרן קבצים בין המחשב שלכם, לאתר של החברה ולנייד שלכם, כולל אפשרות לשמור את הקבצים Offline בנייד שלכם – וזו אפשרות חשובה שצריך לממש אותה לפני הטיול, כך שלא תהיו תלויים בקישוריות לאינטרנט בכדי לגשת לקבצים חשובים כמו העתקי אישורי טיסה, אישורי הזמנת מלון, כרטיסים למופעים וכן הלאה. תוכנת חובה לדעתי, לא רק לנסיעות לחו"ל אבל בטח עבור נסיעות לחו"ל. שימו לב שצריך קודם כל ליצור חשבון ואח"כ להתקין את היישום בכל התקן שאתם רוצים שהקבצים יסונכרנו אליו ולבסוף להתחבר לחשבון שהקמתם דרך האפליקציה שהותקנה בכל התקן.

QR Droid Code Scanner (אנדרואיד) – לא מצאתי אתר של היצרן או גרסה ל-iOS. ‏QR Code הינו הדור החדש של ה-"Bar Code" המוכר. זה הוא קוד גרפי המורכב מריבוע ובתוכו ריבועים קטנים בסדר כלשהו אשר מגלם בתוכו מידע שבעזרת התוכנה הזו תוכלו להמיר אותו למשהו משמעותי כמו כתובת של אתר אינטרנט, כרטיס ביקור של אדם כלשהו, קופון הנחה, כתובת במפה וכדומה. יש מדי פעם מקרים שבהם תתקלו בקודים כאלו ותרצו לייבא לנייד שלכם את המידע שהם מייצגים – והיישום זה עושה את זה מצוין.

חיפשתי עבורכם יישומים מקבילים עבור iOS שקיבלו ציון גבוה – QR Code Reader & Barcode Scanner , ‏QR Code Reader by Scan, ‏‏Bakodo – Barcode Scanner and QR Bar Code Reader

תכנון המסע / הכנות

תוכנות לתכנון נסיעות לחו"ל הן לרוב תוכנות שיוצרות "סיפור מסע" לכל המסע (מה שנקרא באנגלית itinerary) – כגון לוח-הזמנים לכל יום, אישורי ההזמנות (טיסות, מלונות, מסעדות, אתרים וכדומה) ועוד. היישומים האלו הם מעין "שלד" לטיול שמנחה אתכם במימוש הטיול ושומר בצמוד אליו את כל הנתונים החשובים. לצערי לא מצאתי עד היום תוכנה מסוג זה שתענה על כל הצרכים שלי. רובן בסיסיות למדי.

TripIt (אנדרואיד, iOS)

Google Trips (אנדרואיד, iOS)

TripCase (אנדרואיד, iOS)

השוואת מחירים (מלונות/טיסות וכדומה)

Kayak (אנדרואיד, iOS) – האתר הראשון אליו אני פונה למציאת טיסות. יכולת הסינון והמיון שלו פשוט ללא תחרות

Skyscanner (אנדרואיד, iOS)

Momondo (אנדרואיד, iOS)

השוואה רק של טיסות

Google Flights (אנדרואיד, לא נמצאה גרסה ל-iOS)

Hopper (אנדרואיד, iOS)

השוואה רק של בתי מלון

Booking.com (אנדרואיד, iOS) – מצוינים מניסיון אישי

Trivago (אנדרואיד, iOS)

HotelsCombined (אנדרואיד, iOS)

HotelTonight (אנדרואיד, iOS)

השוואה רק של דירות מגורים להשכרה

Airbnb (אנדרואיד, iOS)

אריזה וקניות מקדימות

PackPoint (אנדרואיד, iOS)

התמצאות/מפות/ניווט/תכנון מסלולי נסיעה

אזהרה קטנה: בדרך כלל סוג האפליקציות הזה מאפשר הורדה של מפות היעד אל המכשיר, בכדי לאפשר לכם לעבוד עם היישום במצב Offline, כלומר ללא קישור לאינטרנט. זו יכולת מבורכת שמאוד רצוי שתשתמשו בה מראש, בטרם היציאה לטיול – על חשבון חיבור אינטרנט מקומי-ישראלי וזול, בכדי להימנע מהצורך להישאר מחוברים בחו"ל כל הזמן לאינטרנט, דבר שיכול לעלות לכם הרבה כסף. המחיר לכך הוא שלרוב נדרש נפח אחסון מקומי גדול למדי על גבי המכשיר ואם יש לכם מגבלת נפח במכשיר – כדאי שתבדקו את הנושא מראש ואם צריך ואפשר – תוסיפו כרטיס זכרון גדול למכשיר ותדאגו להעביר את תוכנת המיפוי לאחסון על גבי כרטיס הזכרון הנוסף או לחילופין, אם התוכנה מאפשרת – אז התוכנה יכולה להשאר מותקנת על גבי המכשיר אבל תגדירו בתוך התוכנה שאחסון המפות עצמן יהיה על גבי כרטיס הזכרון החיצוני.

Citymapper (אנדרואיד, iOS) -תוכנה מעולה שעזרה לי המון בלונדון. מסייעת לכם ליצור נתיב נסיעה ליעד שלכם בעזרת מרבית אפשרויות התחבורה הקיימות בתוך מגוון ערים שונות בעולם. לדעתי תוכנת חובה לתנועה בתוך ערים. חלק מהמידע ניתן להורדה לשימוש Offline.

Waze (אנדרואיד, iOS) – מיועדת לתכנון מסלול ומעקב מסלול במהלך הנסיעה ברכב בדרכים. נו, אתם מכירים, התוכנה הישראלית המפורסמת שנרכשה על ידי גוגל. עדכונים באמצעות "חוכמת המונים", כלומר דיווחים של משתמשים אחרים בתוכנה בכדי לעדכן אודות אירועים בדרכים, כגון פקקים, משטרה, תאונה, רכב עומד בצורה מסוכנת וכן הלאה. מחייבת חיבור רציף לאינטרנט בכדי לעבוד.

Google Maps (אנדרואיד, iOS) – מיועדת לתכנון מסלול ומעקב מסלול במהלך הנסיעה במגוון אפשרויות תחבורה – ברגל, אוטובוס, רכבת, מונית, אופניים ומכונית. מאפשר להוריד מראש את המפות למכשיר ולעבוד עמו במצב Offline, אבל אז כמובן מאבדים את יכולות העדכון המידי שקיימות בחיבור לאינטרנט. מאוד יעילה ומדויקת

My Maps (אנדרואיד, לא נמצאה גרסה ל-iOS) – של גוגל.

CityMaps2Go (אנדרואיד (יש גרסת PRO שמסירה את הפרסומות מהאפליקציה), iOS (גרסת ה-Pro) – לא יצא לי לעבוד עם התוכנה הזו אבל היא בהחלט נראית טובה. שילוב של מפות עם מידע נוסף על אתרים וחיפוש לפי קטגוריות, וכמובן יכולת שמירת המפות Offline על המכשיר.

MAPS.ME (אנדרואיד, iOS) –

Uber (אנדרואיד, iOS) – השכרת נסיעות בסגנון מונית אך על בסיס רכבים פרטיים והנהגים שלהם

מדריכים / חוות דעת על מקומות בחו"ל – מלונות, מסעדות, אתרי נופש וכדומה

TripAdvisor (אנדרואיד, iOS) – מקור המידע הראשון אליו אני פונה בתכנון נסיעה לחו"ל ובמהלך הנסיעה עצמה. חוות הדעת של אנשים שהיו במקומות אלו הן מבחינתי העדות הטובה ביותר לטיב המקום (כגון מלונות, מסעדות, אטרקציות וכדומה)

Yelp (אנדרואיד, iOS) – דומה למדי ל-TripAdvisor אבל מתרכז בעיקר בארה"ב. בפעמים שהייתי בארה"ב מאוד נעזרתי באפליקציה הזו והעדפתי אותה על פני TripAdvisor. היא יותר "מקומית" בהרגשה שלה ונראה שיותר אמריקאים משתמשים בה, באופן טבעי, כך שהיא כנראה יותר אמינה לגבי ארה"ב

Lonley Planet (אנדרואיד, iOS)

שפה, תרגום

Google Translate (אנדרואיד, iOS) – מאפשר תרגום כמובן של טקסט באופן דו-כיווני אבל גם שימוש במצלמה לצילום הטקסט שרשום בשפה הזרה ואז מתרגם מיידית לשפה שלכם (או אנגלית…). מאפשר, וכדאי לעשות זאת מראש, להוריד למכשיר שלכם את מסד הנתונים של התרגום של השפה הזרה – כך שתוכלו לעבוד אתו Offline בלי להיות תלויים בחיבור לאינטרנט

iTranslate (אנדרואיד, iOS)

מטבע חוץ, המרת כספים

XE Currency (אנדרואיד, iOS) – תוכנה שמאפשרת לכם לדעת מה המחיר האמיתי מבחינתכם, במטבע המקומי שלכם, על ידי המרת המטבע הזר למטבע שלכם, על פי שער חליפין עדכני (כך שנדרש חיבור רשת, לפחות פעם ביום, בכדי לקבל שערי המרה מעודכנים). מומלץ למי שלא רוצה להיות מופתע בדיעבד ו/או בעת חיוב כרטיס האשראי בשובו הביתה… התוכנה הזו נותנת הרבה מעבר למה שצריך נוסע סביר, כך שגרסת ה-Pro לאנדרואיד, או ל-iOS, שמסירה את הפרסומות ונותנת עוד אפשרויות מעקב אחר שערי המרה – אינה באמת נדרשת וניתן להסתפק בגרסה החינמית.

ישומים יחודיים

חברת/חברות התעופה בהם תטוסו

מועדון הנוסע המתמיד של חברת/חברות התעופה בהם תטוסו

שדה/שדות התעופה מהם תמריאו ובהם תנחתו

המלון / רשת המלונות בהן תתאחסנו

חברת/חברות השכרת הרכב הן תשכירו רכב

חברת התחבורה הציבורית בה תסעו (אוטובוסים, רכבות, רכבת תחתית וכדומה)

בלוג הטכנולוגיה של איתן כספי